Slim Jxmmi – Jxmtro

Jimmi shodil dredy a zůstal věrný své rapové tvorbě, která vyústila v jeho první sólové album. Tento charismatický autor byl vždy vnímám jako stínový kolega jeho, o něco, populárnějšího bratra. I když je Rae Sremmurd duo, přeci jen byl vždy Swae ten, kdo vyčníval. Světlo Jimmiho kariéry se daleko více rozzářilo po vydání alba SremmLife 2, kam výrazně přispěl svojí kvalitní originální podobou rapu. Autor začal daleko více pracovat na své osobnosti a zvučnost jeho jména začala, i díky mnohým featuringům, růst a to právě v rámci jeho osobní tvorby, tedy mimo Rae Sremmurd. Dalo by se říci, že Jxmtro je takovou ostrou zkouškou Jimmiho kariéry, důkazem jeho schopností a autorské kreativity, která by měla ukázat, zda je schopným autorem.

Narozdíl od Swaecation najdeme na desce hned několik hostů, mezi ně patří: Zoe Kravitz, Trouble, Riff 3x, Pharell Williams no a samozřejmě Swae Lee. Jak jsem zmínil, oba autoři zaznamenali značný progres, ovšem Jxmmi v rámci svého dosavadního stylu, ten na albu prezentuje opravdu podařeně a se vším všudy. Koncept alba drží pohromadě, nijak se nevychyluje a nabízí vyrovnanou hladinu poslechu. K tomu přispívá velice povedená hudební složka, která obsahuje kvalitně a různorodě zpracované trapové beaty. Skladby jako např. “Players Club”, “Chanel” nebo “Cap” nabízí pořádnou dávku tvrdosti a definici moderní klubové demolice. Kdežto zase “Anti-Social Smokers” se nese v tónech hodně jednoduchého a důrazného loopu, kde Jimmiho swaggerství vyniká na plné čáře. Nejlepším počinem alba je ovšem “Changed Up”, jak z hlediska hudebního tak lyrického, za mě – slap.

V celkovém měřítku alba sebe samotného Jxmmi prezentuje jako schopného vypravěče, který dokáže album obohatit o vlastní výpovědní hodnotu. Vzniklo tak velmi povedené debutové album, které dokazuje, že autor není jen tím “druhořadým” členem s prázdnými frázemi, ale že sám svojí tvorbou dokáže zaujmout a poskytnout vlastní originální projekt. Jxmtro jej dokonale reprezentuje a především, i přes některé méně výrazné skladby, téměř celou dobu poslechu baví. Poslední skladba desky “Growed Up” svým názvem víceméně definuje povahu této debutovky.

Hodnocení: 7 / 10

Oblíbené skladby: Changed Up, Players Club, Anti-Social Smokers, Channel

Pokračování na další stránce.