Evergreen české automobilové scény ŠKODA Fabia se objevila v novém moderním vzhledu. Minulá generace byla příliš vysoká, měla krátký rozchod kol, nudný vzhled a ne zrovna nejlepší jízdní vlastnosti.

Pár let jsme si na ni museli počkat, ale nakonec přišla. Velmi ostré hrany, sjednocený vzhled, větší individualita úprav a užitečné systémy jako START/STOP, multikolizní brzda s dobržďováním, XDS diferenciál a denní svícení už ve standardu.

1

Škoda Fabia III Combi, 1.2 TSI 81kW, DSG

Verze COMBI byla v kombinaci s robotickou dvouspojkovou samočinnou převodovkou, doplněnou o zážehový motor o objemu 1.2 litrů, který nese označení TSI v celkové hodnotě 470 000 Kč. Použití automatu u slabšího motoru vždy sníží potenciál samotné převodovky, což je poznat i u této Fabie. Řazení je přesné a rychlé, ale než otáčky při plném plynu vyletí naplno, tak to chvíli potrvá. DSG zajistí řazení bez ztráty výkonu, nicméně prodleva mezi aktivací funkce „kickdown“ (sešlápnutí plynového pedálu na podlahu, např. při předjíždění) a samotného podřazení o dva rychlostní stupně, je na moderní převodovku pomalé, což bylo trochu zklamání. Svižnost díky turbodmychadlu Fabii 1.2 TSI rozhodně nechybí, spotřeba je kolem 6,5 litrů na 100 kilometrů při běžné jízdě, za ostřejší prohnání koní pak zaplatíte spotřebou 7,4 litrů.

2

Testovaný model byl v maximální výbavě, takže nechyběla panoramatická střecha, automatická klimatizace, ovládání rádia na volantu, tempomat, ale hlavně systém propojení mobilního telefonu a auta, takže to, co je zobrazeno na displeji mobilního telefonu, se promítne na středovou obrazovku, to znamená, že mohu využít například svého navigačního systému. O bezpečnost se kromě povinných systémů stará i 6 airbagů, systém, co hlídá dění před Vámi, multikolizní brzda, která v případě nehody zablokuje obě nápravy, aktivuje výstražná světla a trvale rozsvítí brzdová světla, tímto zajistí, aby se vozidlo od nárazu do svodidel neodrazilo až do protisměru a zároveň oznamuje světu „Houstone, máme problém“.

3

Celkově vzato se jedná o moderně vypadající auto, pohodlné na jízdu, podvozek snese i ostřejší jízdu a spotřeba není taková, že by bylo nutné si na provoz auta brát spotřebitelský úvěr.

IMG_0409

Škoda Fabia III, 1.4 TDi 66kW, 5 st. manuální převodovka

Tříválcový vznětový motor o objemu 1.4 litrů. Tak to je věta, pod kterou si mnozí řidiči představují peklo. Předem je třeba říct, že volba tohoto motoru je vhodná pro popojíždění, město, okresní silnice. Nečekejte tu výkon, žádný tu totiž není. Negativní projev tohoto motoru Vás dostihne, když budete chtít při pomalé rychlosti zařadit druhý převodový stupeň do mírného stoupaní, motor nemá absolutně sílu na rozjezd, takže to vzdá a zhasne. Buď tedy budete muset úplně zastavit nebo trápit „jedničku“ či spojku.

4

Spotřeba při svižné testovací jízdě byla 6,1 litrů, což je na tříválec zkrátka hodně, ovšem úspornou jízdou se dá dostat i pod 4 litry na sto kilometrů. Palubní počítač obsahuje i rádce pro ekonomickou jízdu, ten na displeji zobrazí, kdy je vhodné zařadit. Při rychlosti 80 km/h na čtvrtý převodový stupeň vyzve zařadit pětku, otáčky klesnou přibližně na 1500 za minutu, motor se začne dusit a ztratí dynamiku. Podřazovat před kopcem doporučuji s meziplynem, ztráta výkonu při řazení je znatelná a dostáváme se k jádru problému tohoto malého tříválce, pokud totiž chcete, aby byl svižný, je třeba jej točit do vyšších otáček a to neprospívá spotřebě. Na vzhled je tu pěkný paket s pruhy na střeše a kapotě, červeně lakovaná 17 palcová litá kola, spolu s barevnými kryty zrcátek vytváří až závodnický dojem, což se v kombinaci se slabým motorem může zdát někomu až komické.

5

Uvnitř však najdete příjemné materiály, kožený volant, designově povedené rádio BLUES s prakticky vyřešeným displejem uprostřed a manuální klimatizaci, která stojí v příplatku 20 000 Kč. Audio systém zde není prémiový, ale na běžný poslech dostačující.

6

Ve finále za 403 000 Kč, což je cena testovaného modelu, máte pohodlné, úsporné, krásné „přemisťovadlo“ z bodu A do bodu B.

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
wpDiscuz