Holywater je (stále relativně mladá) česká streatwearová značka – vznikla na začátku roku 2016 a stojí za ní dva kluci Jan Posekaný a Petr Hanousek. Za dva roky existence mají na kontě již pět menších projektů a kolaboraci se značkou Major Dagga. Nyní přichází s novou kolekcí.
Již 16. ledna potěšila značka Holywater své fanoušky, když vypustila první dva kousky z nové kolekce, další části vycházejí právě teď. Nejen o nové kolekci, ale i o svých názorech a plánech do budoucna nám něco prozradil Honza.
Co je Holywater? Jak jste začali a co bylo v počátcích nejtěžší?
Holywater je mladá česká streetwearová značka. V překladu z angličtiny to znamená svěcená voda, což je v našem případě lean, který následně krystalizuje, proto také používáme fialovou barvu. Začali jsme z ničeho, jednoho dne jsme s Péťou přišli s nápadem a postupně ho začali realizovat. Asi nejtěžší bylo získat známosti potřebné k výrobnímu procesu a podobným věcem.
Kdo všechno stojí za vaší značkou?
Děláme na všem dva, s mým společníkem a grafikem, zdravím Péťu Hanouska, společně dávame dohromady nápady a podobně, on se stará o grafiku a já o textil a výrobu. Někdy se do procesu zapojí i má přítelkyně.
O čem je a co obsahuje nová kolekce?
V naši nový kolekci představujeme nové logo. Kolekce obsahuje různé barvy mikin s kapucí i bez kapuce, triček s krátkým a dlouhým rukávem a také jsme si pro vás připravili i trička v dámském střihu.
Na poli česko-slovenské módy je poměrně velký přetlak všech možných značek, v čem jste jiní, lepší, čím se chcete lišit?
Snažíme se pořád dělat nové věci a nové designy. Také věci neprodáváme za tak velkou cenu, protože naším účelem není vydělat peníze, ale zajistit peníze na výrobu dalších kolekcí.
Pravděpodobně sleduješ módní scénu u nás i v zahraničí. Dokázal bys jmenovat 2 značky z Česka/Slovenska a 2 ze zahraničí, o kterých si myslíš, že svoji práci odvádějí dobře a jsou pro vás třeba i inspirací?
Na CZ/SK scéně to je určitě My Dear clothing a UKNOW. V zahraničí to je VETEMENTS a BALENCIAGA.
Jaké máte nyní plány a cíle? Kam se chcete posunout, čeho chcete dosáhnout?
Současný cíl je určitě dostat se do podvědomí více lidí. Do budoucna bychom chtěli vlastní střihy a podobně a pohybovat se nejen ve streetwearu, ale také v jiných odvětvích módy.
Díky za rozhovor.
Také díky. Chtěl bych poděkovat lidem kteří se zapojují do chodu značky a hlavně lidem kteří nás podporují a doposud podporovali.