Bývalý člen labelu Blakkwood Records si pro nás přichystal desku nesoucí název Jungler. Ta byla v očích všech velice očekávaná. Ve vzduchu totiž visí otázka, jak se povedlo Sheenovi nastartovat novou kapitolu jeho kariéry.

Viktor Sheen byl dlouhodobým členem uskupení Blakkwood Records. Letos však došlo k nečekanému zvratu, když začátkem roku oznámil ukončení spolupráce s tímto labelem. Vše se obešlo bez nějakých komplikací či razantních vyústění. Viktor sám okomentoval tuto událost a tím překazil vznik konspirací a teorií o důvodech svého odchodu. Podstatnou informací bylo však to, že chce začít na svém vlastním projektu, který chce mít on sám na starost. Už v té době nám tedy bylo sděleno, že se můžeme těšit na nové album. Asi mnohé napadne, že podnětem k odchodu bylo právě Sheenovo osamostatnění a začátek jeho vlastní tvorby. A tak se zrodilo album Jungler, které vyšlo v září tohoto roku.

Tracklist alba nabízí celkem 13 tracků a 5 featuringů. Právě v tracklistu leží první zajímavosti alba. Na úvodním intru “Planeta opic” se nachází v jakési předmluvě Mooza a další 4 jména hostí jsou ještě zajímavější. Najdeme zde členy Milion+, se kterými se Sheen v posledních měsících podle všeho hodně sblížil. Tudíž není jejich přítomnost na albu nijak překvapující, naopak je velice potěšující a usvědčuje nás v tom, že autorovo jméno roste. Najdeme zde tedy jména jako Robin Zoot, Logic Jickson. Po Moozovi a slovenském RNZ je dalším, na první pohled pointu skrývajícím, featuringem Ivanoff. Produkce jsou různorodé, najdeme zde jména jako Leryk, Decky, Dapho, Kyle Junior a další. Už před vydáním alba jsme se dočkali několika tracků, některé dokonce s klipem a je nutno říci, že se dočkali velmi velkého počtu views, ideální feedback před vydáním alba. Cover se nese v duchu konceptu celého projektu a je velmi povedený.

Hned na začátku bych vyzdvihl dvě hlavní složky alba, které přispívají k výsledné kvalitě. Tou první je zvuk. Nebude náhoda, že se Sheen rozhodl osamostatnit a zařizovat si věci kolem alba sám. Zvuk a z něho se odvíjející atmosféra alba je totiž podle mě jedním z hlavních tahounů. I když jsou beaty poměrně odlišné a tempo tracků různorodé, povedlo se zde vytvořit ucelený feeling, který doprovází celé album. Upřímně musím říci, že jsem se už dlouho nesetkal s takhle vyrovnanou hladinou zvukové stránky alba. Po prvním poslechu jsem měl dojem, že všechny tracky se nesou na stejné vlně, vytváří skvělou atmosféru a v neposlední řadě jsou pocitově propojeny s Sheenovou flow a texty.

Druhým prvkem přispívajícím do výsledného pozitivního dojmu jsou texty. Sheen podává svoje výpovědi, je zde cítit originalita, náznak témat, o kterých chce autor mluvit, těžkostí života apod. Texty mě opravdu moc baví a právě s beaty vytváří velmi povedené momenty. “Další dopis z týhle džungle mámo, 5 ráno, už nevim, kdo je zmije a kdo je můj kámoš, mámo” (Dopis z Jungle) Právě podobné autorovy výpovědi dělají z tracků hodně osobní záležitosti a přibližují se posluchačům. “Potřebuju si protřídit lidi kolem, svoje sem, jiný tam” (Správnej stav) Tématika tracků se liší, neopakuje se a tím se každý kousek z alba stává originálem. Z celého tracklistu mě akorát moc neoslovil poslední počin “Frekvence”.

Featuringy jsou povedené, nikdo z přítomných nezklamal. Jickson, RNZ a Logic Sheenovu rovnováhu alba jen zpevňují. Naopak překvapil Ivanoff, což je Sheenovo russian alter ego. Na tomhle tracku, kde hostuje mimo jiné i Zoot, totiž autor rapuje v ruském jazyce. Teď by měl přijít prostor pro výtky, každopádně mě žádné i po několikátém poslechu nenapadají…

Deska Jungler je velmi příjemným překvapením. Autor si pro nás připravil desku s pevným konceptem, která celou dobu poslechu baví. Ve výsledném součtu se album může pyšnit skvěle vyváženou zvukovou stránkou, obohacenou o Sheenovu bohatou lyrickou část. Texty jsou originální a obsahují mnoho osobních výpovědí a témat, které se posluchače dotknou a přiblíží autorův život a navozují pocit temné autentičnosti. Těžko říci, jestli byl Viktor Sheen ve svém původním labelu tak trochu stínem své vlastní tvorby, protože jeho deska Jungler je plnohodnotným selfmade produktem a svojí kvalitou se řadí mezi jedny z nejlepších alb letošního roku.

Hodnocení: 9/10

Oblíbené tracky: Dopis z jungle, Tchibo, Chléb, Nevidím mraky, Správnej stav.