Členové labelu Hypno 808 Marat a White Russian (dříve Igor) se rozhodli spojit své síly a potěšit fanoušky společným albem. Od vydání jejich sólo projektů uplynula už dlouhá doba, a proto byl jejich nový počin, nesoucí název Voodoo rap, plný očekávání.

Marat a White Russian jsou už ostřílenými stálicemi labelu Hypno 808 a za jejich kariéru jsme se mohli setkat s několika zajímavými počiny. Poslední sólo alba obou autorů sahají do roku 2015, od té doby se jejich aktivita snížila a dalšího releasu jsme se doteď nedočkali. Mohli jsme je zastihnout na společném 808 mixu “BMKG2” a sem tam na vydání nějakého sólo tracku. Přišel tedy čas na vydání společného projektu.

Pokud bych měl něco málo zmínit o samotném projektu, ještě než se dostaneme k jeho recenzi, tracklist čítá celkem 13 singlů a o jediný featuring se postaral sám boss labelu, Hugo Toxxx. Cover si vzal na starost Paul Gate.

cover

Oba autoři si k sobě přizvali nováčka labelu Hypno 808, beatmakera Voodoo Beats, kterého jsme mimochodem mohli slyšet už na Maratově tracku “Krysy” z mixtapu 0,38. Jedná se tedy o poměrně ostrý křest tohoto mladíka, jelikož si vzal na starost produkci celého alba. Před vydáním samotné desky už spatřil světlo youtube světa klip Voodoo rap a dva tracky Moje věc a Věc.

Očekávat můžete klasické nekompromisní texty a striktní flow obou autorů, která ovšem nedoznala nějakých progresivních změn. Jedná o klasické schéma obou interpretů, místy obohacené o použití moderních prvků, jako např. Maratův auto-tune, který se povedl nenásilně zakomponovat a mě osobně moc baví. Neočekávejte také hluboké výpovědi autorů, textově album není vůbec špatné a má svoji výpovědní hodnotu, ale jak je zvykem, duo sází spíše na chytlavé bars, které jsou ve spojení s jejich tvrdým rapem klasicky dobře znějící.

Celkově jsou tracky na albu různorodé, některé průměrné, některé zase baví více, ať už díky výpovědní hodnotě nebo celkovému feelingu. Nejlepší věc z alba nebylo vůbec složité vybrat, je to jednoznačně track Special věc (ft. Hugo Toxxx), kde všichni 3 autoři, v tónech temného trapového piána, zní prostě skvěle. Jako další povedené kousky bych mohl jmenovat např. Když hážu tak za 3 body nebo Streetlife.

Celkový dojem z alba je velice pozitivní. Konceptuálně působí album celistvě a očekávat můžete klasickou porci poctivého rapu. Kombinace tří zúčastněných se zkrátka povedla. Vyzdvihnout je třeba také zvukovou stránku, které po celou dobu poslechu vytváří skvělou atmosféru a podepisuje se pod celý projekt. Ve výsledku se tedy jedná o povedené album, se zaběhlým schématem, které už dnes neudělá žádný poprask, ale stále funguje na jedničku. Na své si přijdou především fanoušci Hypno 808, ale také posluchači poctivého rapu, kterého v dnešní době není nikdy dost.

HODNOCENÍ: 7/10