Logic, člen labelu Milion+ a jeden z nejaktivnějších členů rapové scény, vydává po roce své další album. Jeho dlouho očekávaný počin nese název Zhora vypadá všechno líp.

Logic (YYY) patří v dnešní době k jednomu z vrchních představitelů tuzemského rapu. Jeho jméno neustále roste vzhůru a dostává se do podvědomí všech, ať už pozitivně či negativně. Jedná se o interpreta, který si za své působení na scéně vybudoval už poměrně slušnou pověst. Ta v poslední době neustále roste a zvučnost jeho jména je stále větší, a to nejen v hudební branži. Je to především díky tomu, že si Logic už roky vytváří svůj specifický a originální sound, který se drží moderních trendů a zkrátka baví. Nebál bych se tvrdit, že Logic je momentálně jedním z nejprogresivnějších interpretů v ČR, a to jak po hudební, módní, tak i životní stránce. Nedávno jsme ho mohli například zastihnout na featuringu slovenských Nerieš, ale také na albu “Ultra! Ultra!” legendy Vladimira 518.

Deska obsahuje celkem 14 tracků a je opravdu bohatá na featuringy. Zaručenou jistotou je účast stájových kolegů M+ a YZO Empire doplněnou o účast Yeezuze2020 a velké překvapení v podobě Ega. Před vydáním projektu se dočkaly audiovizuálního zpracování skladby “Kawasaki”, “217” a “Vrána k vráně”. Album bylo velmi originálně a efektivně promováno samotným autorem přes jeho instagramový účet. Celý tento koncept spočíval v tom, že Logic přidával na svůj profil fotografie s fakty, které se týkaly albu, čímž dokázal udržet fanoušky v pozornosti a zároveň postupně odkrývat informace o desce, palec nahoru za zvládnutý digitální marketing.

Koncepčně je album velice různorodé a vidím zde posun od posledního alba Ze dna. Na něm jsem neměl pocit, že by se dalo o nějakém tracku říci, že je to banger nebo že se věnuje hlubšímu tématu. Zde je tomu podle mě jinak. Na albu najdete jak skutečné bangery (Cpk, Holly Molly, Aztmj), tak i skladby s hlubším kontextem a námětem (Vrána k vráně, opět Cpk, Flip, Aloha). Zbytek tracklistu sází na autorův osvědčený mechanismus chytlavého textu a povedeného beatu. Mně osobně moc neoslovily pouze tracky “Lásku” a “Kriste ježiš bože”. Zvuková stránka alba je očekávaně kvalitní a nezklame. Každý track se nese na originální vlně zvuku a většinou nabízí posluchači ojedinělý zážitek. Ve výsledku však skladby na sebe plynule navazují a neruší tak dojem z celistvosti desky.

Co se týče textu a témat na albu, zaznamenávám v tomto směru značný progress. Samozřejmě se skladby točí okolo klasických autorových témat, ovšem ta jsou podle mě daleko hlouběji a osobněji vypovězena, než tomu bylo dříve. Povedenými věcmi v tomto směru jsou “Vrána k vráně” s Hasanem (s vynikajícím klipem) nebo neuvěřitelně povedený track “Cpk” s Egem, který zaujme jak tématem, tak výkony obou autorů. Dalšími tématickými skladbami jsou “Aztmj” a “Aloha”, která svojí originální (Dalybovou) atmosférou zakončuje album. Moje osobní sympatie má Logic i za svá osobní poselství, která sem tam vyplavou na povrch (“Vždycky dej cash před k*rvu, ne bratra”).

Nesmím také opomenout hosty na desce, kteří se velkým dílem podílejí na výsledném dojmu. Nikdo z hostujících autorů vůbec nezklamal, naopak, všichni hosté svojí různorodostí přispívají do určitých témat a zapadají do konceptu alba. Zapotřebí je vyzdvihnout (očekávaně) Ega, také Lvcase, který na tracku “Holly Molly” prezentuje sebe samotného v té nejlepší podobě. Další povedenou spoluprací je striktní “Aztmj”, kde se Robin Zoot vytasil se svými klasicky ostrými a štiplavými bars, které nikdy nezklamou. Oba autoři tímto kouskem vyvolávají vzpomínky na starší věc “P*ču víš”.

Album Zhora vypadá všechno líp nabízí vše, na co jsme od Logica zvyklí, ale nyní v daleko kvalitnější formě. Autorovi se povedlo vytvořit album, které koncepčně působí jako celek, ale zároveň nabízí hromadu různorodého materiálu. Můžete tedy očekávat povedené featuringy, které album hodně obohacují, množství poslání a především osobních výpovědí, které jsou daleko hlouběji zpracovány než dříve. Album také na rozdíl  od svého předchůdce nabízí řadu tracků, které se vám vryjí do paměti. Logic nám zkrátka naservíroval nabitý seriózní projekt, který svým způsobem reflektuje jeho progress v posledních letech a upevňuje jeho pozici ve špičce scény, odkud vypadá všechno líp.

Hodnocení: 8,5 / 10