Charlie zažil něco, co by nikdo zažít neměl. V den jeho narozenin mu umřela milovaná teta. Tato událost ho pak dlouho pronásledovala, vtělená do různých hlasů, které Charlie slyšel v hlavě. Jak se k takovému samotáři ponořenému do vlastních myšlenek budou chovat ostatní na střední škole? Na místě, které je pro valnou většinu noční můrou a podivíni jsou tam tvrdě odsuzováni?

Americký spisovatel Stephen Chbosky napsal na konci devadesátých let minulého století knihu, která se později stala bestsellerem čteným valnou většinou teenagerů. Proč? Možná kvůli tomu, že se příběh věnuje problémům, ale také vtipným životním událostem party puberťáků, z nichž nikdo není dokonalý – někdo je gay, někdo se líbal už v jedenácti s o třicet let starší osobou, někdo krade, i když peněz má dost…

Mladý Charlie zrovna nastupuje na střední školu – horor všech puberťáků. Hlavně pro ty, kteří nejsou tak úplně “normální” a nejdou s davem. Charlie je poznamenaný událostí z dětství, a tak první dny tráví sám u stolu v jídelně s rozečtenou knihou v ruce. Jak je možné, že on je tak tichý, když jeho starší sestra a bratr byli oba tak populární? Vše se ovšem změní, když se na zápase Charlie seznámí se Sam a Patrickem, kteří jsou v posledním ročníku na střední škole, a také nevlastními sourozenci. Společně se rozhodnou vzít si Charlieho pod ochranná křídla a ukážou mu svět plný zábavy, přátelství a lásky. Charlie už konečně není sám. Ale na jak dlouho? A co tetina nehoda, která ho doteď pronásleduje a dává si ji za vinu?

Ať už někdo čte, nebo ne, o této knize musel aspoň jednou slyšet. Lidé si knihu fotí na Instagram, citáty sdílejí na Tumblru a doma vlastní DVD, protože kniha byla samozřejmě zfilmována. Nabízí se tu otázka, jestli tato popularita knihu nezkazila nebo nepřechválila tak, že si čtenáři řeknou, že číst The Perks of being a wallflower je už moc “mainstream.” Já si to tedy osobně nemyslím. I když je kolem ní možná až moc velký poprask, tak přesto je to kniha s nádherným a chytrým příběhem, dojemnými a napínavými momenty a velmi sympatickými charaktery. Kdo z vás knihomolů, by se nechtěl kamarádit s dalším knihomolem?

casiunmillondehistorias.blogspot.cz