Je tomu týden od vydání dlouho očekávané debutové desky Projekt Asia od Viktora Sheena a Renneho Danga a to je dobrá příležitost na recenzi celého alba.

Celá deska obsahuje 16 tracků. Poslední stopa má však dlouhých 13 minut, což není jen tak pro nic za nic. Po singlu “Každej Den” nasleduje zhruba 5ti minutová pauza po které se rozjede track se jmeném “Confirmed Skills” na kterém hostuje Fosco Alma.

O cover celého alba se postaral producent Ceha. Na přední straně se nachází na černém pozadí logo Projektu Asia, které značí písmena P a A. Uvnitř se kromě samotného CD nachází i menší sešítek, ve kterém se nachází všechny texty a poděkování obou autorů. Na zadní straně se pak nachází tracklist. Jediné, co by se dalo ke zpracování vytknout je, že album je v plastovém a nikoli papírovém přebalu, protože by získalo na exkluzivitě a celé logo Projektu Asia by více vyniklo.

Co se týká hostů, tak se jich na albu nachází více než dost. Jimmy Dickson z YZO Empire se objevil na tracku “Champagne Kisses”, L.D. si hodil sloku v povedeném singlu “Darth Vader”. Jeho parťák z MAAT Fosco Alma má featuring na singlu “Dál” a již výše zmiňovaném bonus tracku “Confirmed Skills”. Nejvíce hostů obsahuje “Dítě“, na kterém se objevil jejich parťák z Blakkwood AMCO a dále netradičně dva producenti Leryk a Myles Weaver, kteří svoji sloku rozhodně neodflákli. Nejlepší hostující sloku však dal do tracku “Instantní Čubky 2” rapper Schyzo. Poslední hostovačka je pak s DJ’s 1210 Symphony na tracku “Blakklist”.

O produkci většiny alba se postaral mladý Leryk. Konkrétně produkoval 7 skladeb, 4 pak Ceha, Myles Weaver se postaral o 2 tracky a po jednom tracku se o produkci zasloužil AMCO a Mahoney.

Album působí profesionálním dojmem. Je vidět obrovský progress jak u Viktora, tak i u Renneho, který svojí flow vypiloval téměř k dokonalosti. Jako důkaz může posloužit bonus track s příznačným jménem “Confirmed Skills”, kde si Renne troufl na rychlejší flow, která mu velmi sedla a překonal zde jak Sheena, tak “mistra rapové techniky” Fosca Almu.

Projekt Asia je skvěle vyvážené album, co se týká skladeb. “Žijem Zejtra”, “Darth Vader”, “Instantní Čubky 2” a “Confirmed Skills” jsou typické nadupané pecky, kde Viktor s Rennem ukazují svoje rapové skills. Naopak singly “Prach”, “Stereotyp“, “Mladí a Opilí“, “Hloub”, “Dál” a “Každej Den” jsou pomalejšího tempa a sází spíše na tématiku a text, u kterého by měl posluchač trochu popřemýšlet. Pak u jsou tracky “Dítě” a “Champagne Kisses”, které jsou spíše alternativnějšího rázu, který je ale velmi povedený a celkově se jedná o jedny z nejlepších songů z alba. Zbývající tracky “Raz Dva” a “Rave” jsou klubové pecky, které budou rozhodně při koncertech fungovat nejvíce.

Osobně si myslím, že Projekt Asia je rozhodně jedním z nejlepších CZ/SK alb tohotu roku a nejlepším počinem celého Blakkwood Records. Bude tak velmi těžké tuto desku překonat, ale jestli se Viktor s Rennem budou posouvat dál takovýmto tempem, máme se rozhodně na co těšit. Křest desky Projekt Asia se plánuje na podzim v Praze.

O celém albu se rozpovídal Renne v našem rozhovoru (zde) z release party, tak se nezapomeňte podívat na našem YouTube channelu.

A jak se líbí Projekt Asia vám? Který je váš nejoblíbenější track? Pište do komentářů. A nezapomeňte, že s CZECHMAGem můžete soutěžit o 4 CDs tohoto alba – na Facebooku nebo na Instagramu!