Nedávno se na český trh vrátil PULSAR ve velkém stylu. Kde to jde, sklízí chválu, a pozitivně jsme jej hodnotili i v našem redakčním testu. Jedná se o velmi úsporný vznětový agregát, který uměl jezdit i za 3.6 litrů na 100 kilometrů. Můžete se tedy podívat na článek Nissan Pulsar – Návrat šampióna a nebo zhlédnout náš videotest.

Líbí se? No a nyní přijde bomba, Pulsar je totiž dostupný i s turbem přeplňovaným benzínovým motorem, který má objem 1.6 litru a 190 čerstvých koní, již jsou přenášeny na přední kola skrze šestistupňový manuál.

IMG_6786

Vzhledově je PULSAR stejný jako jeho vznětový kolega, testovaný model byl jen nalakován na červeno. Uvnitř se také nic nezměnilo a všechny benefity, včetně nadstandardního prostoru vzadu, zůstaly zachovány.

IMG_6782_2

Benzínový Pulsar byl vybaven LED světlomety, které skutečně nastavují nový parametr svítivosti. Halogenová žárovka je proti LED technologii naprostý paleolit. V noci si s sebou zkrátka vezete denní světlo v kompaktním čočkovém provedení, které je lemované stylovými parkovačkami. To, že je Pulsar moderní hatchback a právoplatný konkurent, který dýchá na paty i mnohem dražším modelům, je od pohledu víc než jasné.

IMG_6778

Korunu tomuto vozu nasadil jeho nejvýkonnější benzínový agregát. 1.6 podpořená turbodmychadlem totiž vyprodukuje 190 připravených koní. S minimální prodlevou začne auto na přání razantně zrychlovat, Pulsar chce jet a jede jako blázen.

IMG_6798

Spolupráci pro parádní zážitek z jízdy doplňuje podvozek, který je hlídaný užitečnými elektronickými asistenty. Aby bylo možné zjistit, zdali Pulsar dokáže využít svůj potenciál, zbyla pouze jediná možnost. Závodní okruh – technická trať, takže se vyrazilo směr Vysoké Mýto.

uvodka

Pulsar na závodním okruhu

 

V rámci testování řízení podvozku nebyl vypnut systém ESP a ostatní asistenti. Pouze systém START/STOP byl deaktivován, jelikož pro ten jsem na okruhu nenašel využití.  🙂

IMG_6698

Do prvních metrů okruhu vyrazil Pulsar s plnou parádou a první zatáčka ihned prověřila funkčnost brzdného systému, ESP a studených pneumatik. Sedadla, jež jsou stavěná na pohodlné ježdění, sice nedokázala nasimulovat závodní skořepiny, ale rozhodně svoji práci udělala dobře.

IMG_6722

Během jízdy nebyl problém naladit si oblíbenou píseň, zapnout výhřev sedadel a nastavit klimatizaci. Díky všem elektronickým asistentům bylo možné regulérně závodit bez obavy o poškození vozu. V zatáčce systém ESP okamžitě přerozděloval výkon, brzdil jednotlivá kola, aby umožnil rychlý, ale bezpečný průjezd.

IMG_6726

Několikrát jel Pulsar dokonce jen pro třech kolech. Na okruhu se ukázalo, že tento vůz umí poskytnout potěšení z amatérského závodění i naprostému závodnímu panici, kterým bezesporu jsem. Když Pulsar zkrátka přišlápnete, nechá vaše starosti pár metrů za vámi a vrátí vás do dětských let.

IMG_6704

Krizové situace bychom měli zvládnuté. Další výhodou takto dynamického motoru je rychlý nástup výkonu a velká výhoda při předjíždění. Trocha otáček postačí, turbo zatlačí, Pulsar vpřed vytlačí. Je jisté, že s takovýmto vozem byste „zpráskali“ kdejaké TDíčko.

IMG_6792

V rámci ekonomické jízdy nepotřebuje motor nikterak vytáčet, spokojí se i s 1500 otáčkami za minutu. Výsledná reálná spotřeba se potom v kombinaci pohybuje mezi 6-7 l/100 km. Zklamáním bylo pouze to, že se v ČR bude prodávat pouze varianta hatchback, proto prozatím můžeme vyhlížet ostré verze S a RS. Na takový pořádný kombík nebo reprezentativní sedan si budeme muset ještě počkat.

IMG_6780

Nissan Pulsar 1.6 Dig-T se 190 koňmi na palubě je to nejlepší, co z modelové řady běžných osobních vozů Nissan nabízí. Za nás je to zkrátka Pulsar, který obsadil první příčku. Dnešní automobily nemusí nutně spotřebovat 12 l na 100 km, aby trochu jely.

Za fotky děkujeme Woytovi a s jeho souhlasem je rádi publikujeme.

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
wpDiscuz