V posledním díle naší minisérie se zaměříme na jádro celého eventu – dvoudenní konferenci v brněnském Sono Centru. High-tech budova se vyšperkovala luxusní automobilovou výbavou před vchodem, ale především programem napěchovaným osobnostmi, jejichž rady jsou pro každý business k nezaplacení.

První den začal devátou hodinou ranní a ačkoli mu předcházela party ve znamení New Age, aula byla téměř plná už od samého startu. Vysoká, časná účast by mohla být přičítána i zahajovacímu řečníkovi – bývalému předsedovi Akademie věd ČR a kandidátovi na prezidenta, profesoru Jiřímu Drahošovi, který celou akci uvedl. Z pozice dlouholetého vysoce postaveného manažera vědecké sféry předal nejednu zkušenost. Především se však věnoval hlavnímu tématu Glorious, etice. Provázela ho nejen vědeckou, ale i politickou kariérou, a přestože zde bohužel k vítězného konci, zásluhou opačně laděné taktiky protistrany, nevedla. Pan profesor by ji dle svých slov bez váhání aplikoval znovu.

Foto: Dominik Zýka

Jiřího Drahoše během dne vystřídalo několik neméně zajímavých řečníků, mezi nimiž byl například i Martin Jaroš, marketingový expert na slovo vzatý.
Pokud vás baví reklama a tipy k její tvorbě můžete poslouchat třeba i místo playlistu na Spotify, přednášku Martina Jaroše přijmete za svou novou mantru. Během té páteční prošel nejen správné briefování kreativcům, ale i desatero pro efektivní propagaci. Abychom tedy udělali menší výtažek: Myslete out of box, reagujte na aktuální dění ve světě (nejlépe s lehkou dávkou sarkasmu), komunikujte se zákazníky jednoduše a nepřeceňujte slogany.

Foto: Dominik Zýka

V případě, že by reklamní svět nebyl tak úplně vaše kafe a extáze u vás spíš dosahoval samotný leadership, zaměřte se třeba na nejúspěšnějšího krizového manažera v Čechách, Václava Nováka. Hodnotou number one je pro něj svoboda a na základě té se i rozhoduje. Že se rozhoduje opravdu dobře, mohou potvrdit jak firmy obrozené jeho umem, tak i řada úspěšných podnikatelských projektů. Kromě důrazu na svobodu by vám určitě doporučil i svých top 3 pilířů úspěchu, jimiž jsou: Dobře předaný příběh, manažerské hard and soft skills a správně zpracovaná čísla.

Foto: Dominik Zýka

Když už jste v tom leadershipu, rozhodně nesmíte vynechat ani Sentu Čermákovou, která se v rámci své kariéru u HP vypracovala na nejvýše postavenou manažerku světa. Už jen pro tento neuvěřitelný titul je radno naslouchat opravdu pozorně. Senta se na konferenci zaměřila na leadership z hlediska týmu. Leader jejího vkusu má za cíl posunutí členů svému týmu blíže k jejich vlastním cílům a výběr takových lidí, kteří budou ve svých oborech lepší než on samotný. Tím ale rozhodně nekončí a ukázkově sestavou tlupu řídí individuálně dle Maslowovy pyramidy hodnot.

Foto: Dominik Zýka

Zdá se Vám to až moc fency? Žádný problém, jděte na to zkrátka od lesa. Dalibor Dědek, zakladatel společnosti Jablotron, vám s tím pomůže a naučí vás podnikat selským rozumem. Ani to však nebude žádné flákáni. Bez dobré znalosti klientely, postupů prodeje a víry ve vlastní produkt se stejně neobejdete. To celé podtrhněte agilitou a schopností motivovat lidi kolem vás a vaše firma stoupá po business žebříčku na nejvyšší plaňku.

Foto: Dominik Zýka

No a v případě, že se v podnikání zrovna nevidíte, můžete vsadit na korporátní vrcholový management. Kdo by pak mohl být lepší rádce, než CEO T-mobile Czech Republic a Slovak Telekom, Milan Vašina. Poradí vám, jak vybudovat ten správný gang, udržet ho v plných otáčkách i připravit na změnu směru. Nenechal by vás podcenit ani důležitost komunikace ve firmě i mimo ni nebo stanovení kmenových hodnot tak, aby si ten pravý gang už nikdo nespletl.

Foto: Dominik Zýka

Pořád jste se ještě nenašli? Pak být vámi zvážíme třeba management sportovního stylu. Ten se dá krásně aplikovat například u Formule 1, a když to už bude chtít změnu, optimalizovat kariéru můžete na Red Bull Air Race, jako tomu bylo u Pavla Turka, komerčního ředitele této antigravitační společnosti. Prý to chce ale řádnou dávku odhodlání, nesmlouvavosti k sobě samým a široké obzory.

Foto: Dominik Zýka

Už jsme si prošli poměrně rozsáhlé portfolio a pravděpodobně zmínili většinu přístupů, které vás ve vedení mohou potkat. Jenže nebyla by to řádná debata o leadershipu na úrovni, kdyby v tom nefiguroval Google alespoň jednou. Práci pro něj představil Daniel Franc, programový ředitel ve společnosti profesních snů. Ten pojal debatu o týmu z trochu jiné perspektivy. Vysvětlil, jak zařídit, aby se váš tým stal podobně vytouženým, jako ten googlacký a co k tomu potřebujete jako leader vytvořit. Stačí si prý, mimo jiné, uvědomit základní lidské společenské potřeby: Pocit sounáležitosti, osobní růst, pocit přispění či soustavné zlepšování ostatními členy.

Foto: Dominik Zýka
Foto: Dominik Zýka

A teď trochu z té technické stránky. Ať už budete leader gigantického korporátu, manažer globální úrovně nebo CEO vlastní firmy, jedna věc vás rozhodně nemine – řádná dávka stresu. Nelze se mu vyhnout, ale lze si zajít na přednášku Radky Dohnalové. Zasvětí vás totiž do tajů amygdaly a s její pomocí vás naučí balancovat mezi stresem efektivním a destruktivním. Abychom to přiblížili: Amygdala reaguje na situace, jež mozek vyhodnotí jako stav ohrožení, útěkem, strnutím nebo bojem. Takovým ohrožením je pro šedé buňky mozkové i stres. Je tedy třeba si v dané chvíli uvědomit, co vás ovládá, zapnout ratio a vrátit se do stavu původního klidu. Stejný postup aplikujte i v případě vzteklého já či zuřivého okolí.

Foto: Dominik Zýka

Posledním naším zastavením bude networkingový dodatek Jana Řežába, zakladatele Socialbakers. Na budování kontaktní sítě osobně nedá dopustit, a proto při jeho přednášce dostanete ranec rad k její expanzi. Pro přímý kontakt volí strategii promyšleného útoku. Prostudovat cíl předem, připravit pár otázek k tématu, a to vše zvládnout stručně, rychle a bezbolestně… minimálně pro danou oběť.

Jak je vidět, letošní Glorious předčil sám sebe. Každý si našel mezi přednáškami a workshopy to své a když už mu putovala z informací hlava kolem, v garážích pod Sonem čekala VR realita, airsoft, Xbox nebo panák skotské (káva a Red Bull byli samozřejmě k mání též 😉). Shrnuto a podtrženo, pokud bude příští ročník minimálně tak nabitý, jak tento, máme se rozhodně na co těšit.

Autor: Kristina Klaudyová

Zanechat komentář

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.