V této sérii článků se dozvíte něco o zajímavých vozech, které prošly finančně i časově nákladnou tuningovou úpravou. Články vám přiblíží, proč se majitelé těchto vozů pustili do jejich úprav a co jim tento styl dává. Jako třetí vám bude do uší znít tento hudbou nabitý Citroën C4.

Citroën_Citroen_C4

Na úplném počátku byl motor 1.6 HDI, který má ve standardu 109 koní. Za pomocí metody zvané „chiptuning“ a díky vzduchovému filtru K&N byl výkon motoru vozu Citroën C4 navýšen na 140 koňských sil. Tím výkonnostní úpravy motoru končí a do budoucna jsou plánovány jen designové úpravy.

Citroën_Citroen_C4

Karoserie byla původně lakovaná šedo-modrou metalickou barvou. Nový nástřik je modro-fialová perleť, kterou používá společnost YAMAHA na svoje motocykly. Dále byl originální podvozek byl nahrazen regulovatelným podvozkem od společnosti V-MAXX.

Citroën_Citroen_C4

Vozu Citroën C4 dominují litá kola převzatá z modelu Porsche Cayenne GTS. Samotné dvacetipalcové ráfky jsou velice drahé, jeden nový kus stojí 54 000 Kč bez DPH. K tomu si připočtěte 20 000 Kč za sadu pneumatik (225/30/ R20) a uděláte si představu, jak moc dokáže být takovýto koníček nákladný. Nicméně dle slov majitele: „Pokud vás takový koníček baví, tak na tohle nehledíte.“

Citroën_Citroen_C4

Celý interiér je včetně stropu laděný do světle šedé barvy pomocí ekologické kůže. Eko-kůže není z ekologicky chované domestikované zvěře, ale jedná se o plně syntetický materiál. Jeho hlavní výhody jsou prodyšnost, pevnost, odolnost a volné barevné provedení.

Citroën_Citroen_C4

Zadní sedačky byly odňaty a místo nich je ve voze dřevo-laminátová zástavba, která má v sobě dva silné zesilovače a dva precizní subwoofery. Vepředu se nachází komponentní reproduktory, které mají podstatně kvalitnější, detailnější a prostorovější zvuk oproti běžným reproduktorům.

Citroën_Citroen_C4

Na středovém panelu vyniká plně funkční kompletní multimediální systém s navigací a možností připojení BLUETOOTH. Díky složitému propojení skrze další rádio lze sdílet obraz z hlavního multimediálního systému do obrazovek, které jsou umístěny v zavazadlovém prostoru.

Citroën_Citroen_C4

Aby bylo možné vůbec vozidlo nastartovat, byla zde použita autobaterie OPTIMA určena pro AUTO-HIFI zástavby. Tento typ akumulátoru stojí přes 5000 Kč, přičemž jeho startovací proud činí 960 Ampér. Do běžného vozu stojí akumulátor kolem 2000 Kč a vystačí si se startovacím proudem 400-640 Ampér.

Citroën_Citroen_C4

A proč všechny tyhle úpravy? Majitele samotného to baví, vozidlo nepředělává pro ostatní lidi, nýbrž pro sebe. Nebaví ho jezdit po silnici s běžným sériovým vozem a proto je Citroën laděný do tzv. „clean style“. Ačkoli je tento vůz hodně upravený a v některých ohledech by nevyhovoval homologačním normám, majitel samotný nemá s kontrolami ze stran POLICIE ČR problém. Jak sám říká: „Raději sbírat technické průkazy starým, zkorodovaným a nebezpečným vozům, než bezpečně upraveným autům, které se jen chtějí odlišit.“

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
wpDiscuz