V této sérii článků se dozvíte něco o zajímavých vozech, které prošly finančně i časově nákladnou tuning úpravou. Články vám přiblíží, proč se majitelé těchto vozů pustili do jejich úprav a co jim tento styl dává. Jako první tu je výrazně upravený LOTUS Elise, známý anglický sportovní automobil.

lotus_elise2

Tuning tohoto LOTUS Elise vlastně začal jako druhý projekt. V minulosti přešel majitel z Peugeotu 306, motor HDI 66 kW, na svůj první LOTUS. Ten byl zakoupen jako havarovaný a po roce práce byl konečně hotov. Netrvalo však dlouho a dopravní nehoda + její viník odepsali Lotus Elise no.1 na totální škodu.

lotus_elise4

Velice promyšleným způsobem byla řešena právě bezpečnost modelu Lotus Elise. Ten totiž disponuje tzv. crash boxem, který je vyrobený z uhlíkového vlákna. Při nárazu se tento box tříští a pomáhá energii pohltit a rozdělit okolo hliníkové skořepiny, kde se nachází řidič. Touto řízenou deformací sice z vozu LOTUS odpadnou kola, zničí se lamináty a větší nehoda znamená totální škodu. Nicméně o to více je chráněn řidič samotný a to je to nejdůležitější.

lotus_elise9

Jelikož je LOTUS o radosti z jízdy, netrvalo dlouho a z Německa byl dovezen Elise no.2 (rok výroby 2010), opět lehce havarován. Celý kolotoč oprav se rozjel znovu. Jelikož je celá karoserie vozu vyrobená z laminátu, byly všechny opravy a úpravy provedeny svépomocí. Některé díly však musely přijít přímo od výrobce Lotus. Pro představu je cena zadního světla je 3500 Kč.  Přední části poté dominují bi-xenonové světlomety z vozu AUDI R8. Důvod je prostý, originální LOTUS se majiteli zkrátka nelíbily.

lotus_elise5

Motor 1.8 VVTi z Toyoty vyprodukuje 100 kW (136 koní), spolu s podvozkem BILSTEIN a brzdami BREMBO Lotus Elise zkrátka funguje. Celý skelet karoserie byl přelaminován dle představ majitele a vozidlo se celkově rozšířilo. Takže zde byly namontovány širší lemy, prahy a také podložky kol.

lotus_elise6

Možná vás překvapí fakt, že když je hezké počasí, používá jej majitel jako auto pro denní užití. Můžete ho tedy potkat, jak s ním jede do práce nebo nakoupit. Předělání celého automobilu vzniklo z touhy odlišit se i od mála vozů Lotus Elise, jenž jsou v ČR registrovány. Celé výfukové potrubí bylo předěláno a potřeba mít na voze dvě koncovky výfuku donutila majitele k výrobě nového zadního difuzoru.

lotus_elise8

Hmotnost celého vozu je nyní zhruba 800 – 850 kg. Na rovině není nijak závratně rychlý, ovšem v zatáčkách je s ním dle slov majitele opravdu zábava. Tam si jízdu vždy nejvíce užije. Jelikož je Lotus Elise konstruován jako sportovní vůz a ještě upraven více do sportovna, výsledek může být jen jediný. Na silnici přilne jako vosa na sladký bonbon a pokud byste přeci jen přestřelili jeho možnosti, vše zachrání systém ABS a ESP. Pro naprostou radost z jízdy, lze tyto bezpečnostní systémy zcela vypnout.

lotus_elise11

Cena sériového modelu Lotus Elise (2010) je dnes zhruba 850 000 – 900 000 Kč. Starší modelová řada Lotus Elise (2002) přijde zhruba na 350 000 – 500 000 Kč a disponovala ještě motorem od zkrachovalé automobilky ROVER. Kilometrový nájezd se u těchto vozů pohybuje do cca 150 000 km. Daň těchto sportovních vozů je nedožití se automobilového důchodu. Ne snad kvůli motoru, ale kvůli tomu, že se jedná o čistě sportovní automobil. Takovéto vozy většinou skončí svou posledním jízdu nechtěným crash testem.

lotus_elise10

1
Zanechat komentář

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
lotus Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
lotus
Host
lotus

dobry den pokud by to bylo možne,nebylo by možne dostat kontakt na na majitele ktery vlastnil tento vuz…dekuji