V této sérii článků se dozvíte něco o zajímavých vozech, které prošly finančně i časově nákladnou tuning úpravou. Články vám přiblíží, proč se majitelé těchto vozů pustili do jejich úprav a co jim tento styl dává. Jako první tu je výrazně upravený LOTUS Elise, známý anglický sportovní automobil.

lotus_elise2

Tuning tohoto LOTUS Elise vlastně začal jako druhý projekt. V minulosti přešel majitel z Peugeotu 306, motor HDI 66 kW, na svůj první LOTUS. Ten byl zakoupen jako havarovaný a po roce práce byl konečně hotov. Netrvalo však dlouho a dopravní nehoda + její viník odepsali Lotus Elise no.1 na totální škodu.

lotus_elise4

Velice promyšleným způsobem byla řešena právě bezpečnost modelu Lotus Elise. Ten totiž disponuje tzv. crash boxem, který je vyrobený z uhlíkového vlákna. Při nárazu se tento box tříští a pomáhá energii pohltit a rozdělit okolo hliníkové skořepiny, kde se nachází řidič. Touto řízenou deformací sice z vozu LOTUS odpadnou kola, zničí se lamináty a větší nehoda znamená totální škodu. Nicméně o to více je chráněn řidič samotný a to je to nejdůležitější.

lotus_elise9

Jelikož je LOTUS o radosti z jízdy, netrvalo dlouho a z Německa byl dovezen Elise no.2 (rok výroby 2010), opět lehce havarován. Celý kolotoč oprav se rozjel znovu. Jelikož je celá karoserie vozu vyrobená z laminátu, byly všechny opravy a úpravy provedeny svépomocí. Některé díly však musely přijít přímo od výrobce Lotus. Pro představu je cena zadního světla je 3500 Kč.  Přední části poté dominují bi-xenonové světlomety z vozu AUDI R8. Důvod je prostý, originální LOTUS se majiteli zkrátka nelíbily.

lotus_elise5

Motor 1.8 VVTi z Toyoty vyprodukuje 100 kW (136 koní), spolu s podvozkem BILSTEIN a brzdami BREMBO Lotus Elise zkrátka funguje. Celý skelet karoserie byl přelaminován dle představ majitele a vozidlo se celkově rozšířilo. Takže zde byly namontovány širší lemy, prahy a také podložky kol.

lotus_elise6

Možná vás překvapí fakt, že když je hezké počasí, používá jej majitel jako auto pro denní užití. Můžete ho tedy potkat, jak s ním jede do práce nebo nakoupit. Předělání celého automobilu vzniklo z touhy odlišit se i od mála vozů Lotus Elise, jenž jsou v ČR registrovány. Celé výfukové potrubí bylo předěláno a potřeba mít na voze dvě koncovky výfuku donutila majitele k výrobě nového zadního difuzoru.

lotus_elise8

Hmotnost celého vozu je nyní zhruba 800 – 850 kg. Na rovině není nijak závratně rychlý, ovšem v zatáčkách je s ním dle slov majitele opravdu zábava. Tam si jízdu vždy nejvíce užije. Jelikož je Lotus Elise konstruován jako sportovní vůz a ještě upraven více do sportovna, výsledek může být jen jediný. Na silnici přilne jako vosa na sladký bonbon a pokud byste přeci jen přestřelili jeho možnosti, vše zachrání systém ABS a ESP. Pro naprostou radost z jízdy, lze tyto bezpečnostní systémy zcela vypnout.

lotus_elise11

Cena sériového modelu Lotus Elise (2010) je dnes zhruba 850 000 – 900 000 Kč. Starší modelová řada Lotus Elise (2002) přijde zhruba na 350 000 – 500 000 Kč a disponovala ještě motorem od zkrachovalé automobilky ROVER. Kilometrový nájezd se u těchto vozů pohybuje do cca 150 000 km. Daň těchto sportovních vozů je nedožití se automobilového důchodu. Ne snad kvůli motoru, ale kvůli tomu, že se jedná o čistě sportovní automobil. Takovéto vozy většinou skončí svou posledním jízdu nechtěným crash testem.

lotus_elise10

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

1 Komentář zapnuto "MŮJ ŽIVOT JE TUNING 1/4 – Lotus Elise"

avatar
Třídit dle:   nejnovější | nejstarší | nejlépe hodnocené
lotus
Host

dobry den pokud by to bylo možne,nebylo by možne dostat kontakt na na majitele ktery vlastnil tento vuz…dekuji

wpDiscuz