B-MAX není nejnovější z Ford flotily, avšak stále zaslouží pozornost. Je stvořený pro rodinu a ve své třídě má málo konkurentů. Vyniká především absencí B sloupku.

10

Bez sloupku a bezpečně

Úplně první věc, kterou si většina z vás řekne: „Jak obstojí při bočním nárazu, vždyť nemá B sloupek.“ Obstojí, a dokonce lépe nežli konkurenční vozy. Jednoduchý důvod se skrývá právě ve dveřích. Dveřní části a vyztužený střešní rám tvoří široký B sloupek, který je bezpečnější nežli jeho užší konkurenti. Bohužel se tím zvýšila hmotnost posuvných dveří a k jejich otevření je potřeba více síly.

x2

Další člen rodiny

B-MAX je určený pro rodiny s dětmi a patří do segmentu malá víceúčelová vozidla (mini MPV). Na pohled vypadá obyčejně, není extravagantní, takže nebudí zbytečnou pozornost. Pokud ho budeme zkoumat blíže, jako první věc otevřeme dveře řidiče a ony posuvné dveře. Tím získáme 1,5 m volného prostoru pro nakládání věcí, dětí a výrazně se zjednoduší instalace dětské autosedačky, která je díky systému ISOFIX na svém místě dřív, než stačíte říct „borůvkový koláč.“

x3

Užitečný sluha

Kromě standardních funkcí, jako je dětská pojistka, má „Béčko“ speciální zpětně zrcátko, ve kterém vidíte na zadní sedačky. Nechybí ani variabilní sklápění zadních sedadel, kam vedou výdechy topení. Držáky nápojů vám nevylijí kávu v první zatáčce a prostor na velkou láhev je hned po ruce. Kromě vyššího posezu pro řidiče nabídne i vyšší posez pro pasažéry vzadu. Zavazadlový prostor není příliš dlouhý, ale za to hluboký a nastavitelný.

x4

Bezpečnost, bezpečnost, bezpečnost

Na tu je B-MAX přímo zaměřený. Kromě zmiňovaného vyztuženého skeletu karoserie dokáže auto samo zastavit do rychlosti 30 km/h, hlídá tlak v pneumatikách a elektronika umí rozdělit brzdnou sílu na jednotlivá kola.  Kromě čelních či bočních airbagů jsou k dispozici hlavové airbagy i kolenní airbag řidiče. Další výhodou v parních letních dnech je dálkové otevírání oken, čímž se vyhnete klasickému hicu v autě. V příplatkové výbavě jsou parkovací senzory, zadní kamera, výhřev čelního skla, LED denní svícení, bezklíčkové startování, tempomat či světelný a dešťový senzor. Ke komfortní výbavě patří příplatková automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla a panoramatická střecha. Příjemnou atmosféru navodí červené osvětlení interiéru. Vozidlo disponuje velkým čelním sklem, které je doplněné o protisměrné stěrače. Interiér má fordovský futuristický vzhled s praktickou středovou konzolou a padnoucí ruční brzdou.

x5

Emise nad výkon

V základní verzi nabídne benzínový atmosférický motor o objemu 1,4 litru. V dalších dvou stupních výbavy je dostupný tříválcový litrový přeplňovaný „Ecoboost“ (100,125 koní) a atmosférická 1,6 či přeplňovaný 1,6 turbodiesel.  Mnou testovaný „stokoňový“ ecoboost měl citelný zátah od 2200 otáček, spotřebu 6,8l/100 km s tím, že větší procento tvořila jízda po městě nebo krátké přejezdy. Pohodlné řazení zajišťuje 5 stupňová manuální převodovka. Díky tomu, že nejvyšší točivý moment je dostupný už v 1400 otáčkách, není třeba motor zbytečně vytáčet. Díky technologiím řízení emisí se Ecoboost dostal pod hranici 100g CO2/km a tím se stal velmi ekologickým.

x6

Sečteno a podtrženo

Jedna z věcí, které se bojím při otevření posuvných dveří, je kabeláž chráněná tzv. „husím krkem.“ Obávám se totiž, že to bude první věc, na kterou někdo šlápne. Pro rodinné auto zkrátka moc otevřená a přístupná potenciální porucha. Motor se chová kultivovaně, uvnitř je prostor i pro pořádného chlapa a ze sedadel nebolí záda ani při delší jízdě. Zpětná zrcátka jsou optimálně velikostně tvarovaná a mají v sobě integrované směrové světlo. B-MAXu tvoří přímou konkurenci model OPEL MERIVA. Má podobné rozměry a jeho dveře se otevírají protisměrně.

14

Pro toho, kdo chce moderní víceúčelový vůz, stojí B-MAX za zařazení mezi vážné kandidáty na nového člena rodiny.

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
wpDiscuz