Dogsie vznikl před dvěma lety z iniciativy Tomáše Pokorného a Matyáše Dřeva, studentů pražské ČZU. Jejich cílem bylo a je pomoci přeplněným útulkům, do nichž přibývá stále více a více opuštěných či dokonce týraných psů, což z velké míry souvisí i s narůstajícím počtem množíren. Za tímto účelem zvolili zakladatelé intuitivní a především velmi efektivní metodu. Na svém e-shopu nabízí speciální balíčky, které kromě řady kvalitních a zdravých pamlsků obsahují také nejednu hračku či dárek pro samotného páníčka obdarovaného chlupatého zázraku. Z každého takového zakoupeného balíčku následně putuje 20 % výdělku do zmiňovaných útulků nebo nadacím zaměřeným na pomoc psům v nouzi. Jednoduše tak páníček udělá radost svému pejskovi a zároveň pomůže těm bez domova.

Jak tedy projekt přesně funguje, co s sebou takové podnikání přináší a jak se dá podobná činnost skloubit se studiem, na to jsme se zeptali samotných iniciátorů.

Vnímáte v poslední době pokles tohoto trendu množíren, či zlepšení situace v útulcích?

Pár množíren již díky práci výkonných orgánů bylo uzavřeno, dokonce byla vydána v roce 2017 novela veterinárního zákona, která se snaží zamezit množírnám povinnou registrací chovatelů nad 5 fen, ale nelegálních množíren určitě neubylo… Pokles tohoto trendu je tedy diskutabilní. Poslední dobou ovšem zaznamenáváme vyšší informovanost veřejnosti, za to jsme moc rádi. Nakonec je to právě informovanost lidí, která může tento negativní trend nejvíce ovlivnit. Při výběru psa si člověk dává daleko větší pozor na chovatele. Zároveň píšeme blog, na kterém mimo jiné probíráme i problematiku množíren a snažíme se tak lidi edukovat.

 Co pro vás v samotných začátcích projektu bylo nejtěžší?

Bylo toho více, ale to nejtěžší byla asi technická stránka projektu – funkční a kvalitní webové stránky. Začali jsme s omezeným rozpočtem a bez pomoci profesionálů. Všechno naštěstí jde, když se chce, a tak jsme to zvládli. 😊

Bylo zde něco, bez čeho by Dogsie nikdy nemohlo vzniknout?

Stálo nás to opravdu hodně našeho času. Takže bez zapálení do tvoření něčeho nového a bez podpory našich blízkých by Dogsie vznikalo jen velmi těžko. Zároveň nám pomohlo i členství v podnikatelském inkubátoru PointOne na České zemědělské univerzitě v Praze.

Jakým způsobem se vám podařilo získat projektu sledovanost a rozběhnout ho do stavu, v jakém je dnes?

Je to takové klišé, ale pouze tvrdou a každodenní prací. Na začátku jsme neměli vůbec nic. Stanovili jsme si cíle a možné cesty, které nás k němu vedli. Stačilo zapálení, spousta učení, vyhledávání…  a samozřejmě selský rozum, abychom se dostali tam, kde jsme. Pomáhá nám taky fakt, že lidi na nás vidí, že to děláme rádi. Oba máme před státnicemi, takže se těšíme, až budeme mít více času posunout Dogsie ještě dál.

Na svých facebookových stránkách jste nedávno uvedli, že se vám podařilo dosáhnout částky 40 000 Kč, kterou jste věnovali partnerským projektům zaměřeným na pomoc psům v nouzi. Máte od provozovatelů daných organizací informace, co se za darovanou částku povedlo dosáhnout či pořídit?

Ano, zrovna teď v dubnu jsme dosáhli částky 40 000 Kč pro naše neziskové partnery. Funguje to tak, že jim každý měsíc posíláme peníze a konzultujeme, k jakému účelu prostředky využijí. Jednou tak vybereme pejska, který potřebuje operaci nádoru, podruhé přispějeme na veterinární ošetření psů zachráněných z množírny a podobně. Lidé ze spolků vědí nejlépe, kde peníze pomůžou. Vždy nám posílají informace o tom, k čemu peníze použili a my o tom napíšeme článek na blog, aby si všichni fanoušci a zákazníci Dogsie mohli přečíst podrobnosti. Každý měsíc také posíláme sponzorské dary na spoustu charitativních psích akcí např. do tomboly.

Občas se jen tak rozhodneme, že pomůžeme např. konkrétnímu útulku, zjistíme si co potřebují a dovezeme jim to. Je důležité zmínit, že lidé mají vžitou představu, že nakoupí co nejvíce levného krmiva, aby se v útulku najedlo co nejvíce hafanů. To ale není ideální řešení. Většina psů potřebuje krmiva, na které jsou zvyklí a jiná krmiva jim často dělají problémy. Doporučujeme tedy předem do útulku zavolat a zjistit, zda místo toho nepotřebují nějaké deky, nástroje či třeba dřevitou vlnu.

K podporovatelům Dogsie se řadí i zmiňovaný podnikatelský inkubátor ČZU. V čem vám tento program nejvíce pomohl a jak jste ho vy osobně využili?
Podnikatelský inkubátor PointOne doporučujeme každému, kterého jen trochu zajímá podnikání či realizace vlastního nápadu. Nejenom že poskytuje prostředí pro práci, ale mezi přidané hodnoty patří i tematické workshopy (marketing, právo, účetnictví, PR…), cílevědomí lidé, inspirativní prostřední a další. My jsme ho použili především jako prostory pro práci – mezi cvičeními a přednáškami je tam klid a člověk se může lépe soustředit.

Podařilo se vám následně v průběhu studia Dogsie ještě nějak se školou propojit?

Na České zemědělské univerzitě je spousta kapacit, na které se můžeme kdykoliv obrátit. Zpravidla jsou k nám velmi vstřícní a rádi sdílí informace. Někteří vyučující se i aktivně zajímají, jak se projektu daří a podporují nás. Zúčastnili jsme se dokonce (v tomto případě jako zadavatel projektu) aktivně výuky Marketingové komunikace s inženýrem Michalem Prokopem. Brzy se například plánujeme zúčastnit kynologických akcí konaných na ČZU. Česká zemědělská univerzita je z našeho pohledu skvělou školou plnou příležitostí.

V čem vás konkrétně provozování Dogsie posunulo?

Ve všem, opravdu. Například v jednání s lidmi, s lepším plánováním času, s řešením logistiky, obchodu, importu. Samozřejmě i v marketingu, správě webů, účetnictví… no zkrátka ve všem. Potkali jsme i spoustu zajímavých a inspirativních lidí a hlavně cítíme, že děláme něco správného, co naši zákazníci oceňují.

Zapojujete se v rámci Dogsie i do dalších dobročinných aktivit?

Angažujeme se hlavně v dobročinných aktivitách pro psy, jak už jsme zmínili. Cítíme jako podnikatelé i společenskou odpovědnost za další věci. Zkrátka rádi pomáháme, například když byly obrovské mrazy letos v zimě, tak jsme poslali peníze navíc Armádě spásy, aby lidé bez domova měli kde spát a mohli si dát něco teplého k jídlu. Když děláme takovéto věci, tak je nám prostě lépe.

Jakým směrem plánujete projekt dále rozvíjet?

Tenhle rok pro nás bude klíčový. V květnu bychom, doufáme, měli dokončit státnice a s tím samozřejmě přichází spousta plánů. Kdybychom měli zmínit obecně pár věcí z desítek, které chceme realizovat, tak jsou to hlavně nové marketingové aktivity, další spolupráce s kvalitními dodavateli, expanze na Slovensko, nová partnerství s neziskovými organizacemi či první akce a eventy. Naším cílem je zkrátka vybudovat skvělou službu, která bude odměňovat pejsky kvalitními pochoutkami a zároveň pomáhat těm v nouzi, a to nejen v ČR. Rádi bychom, aby tento koncept v budoucnu mohl výrazně pomáhat v mnoha oblastech lidského i psího života.

Pokud ani vám není osud čtyřnohých chlupáčů lhostejný, rádi byste se na jejich světlejších vyhlídkách též podíleli a máte doma svého vlastního věrného hlídače, není nic jednoduššího než zavítat na e-shop Dogsie a objednat lepší den jak k vám domů, tak do útulků plných natěšených adeptů. #psiradost

autor: Kristina Klaudyová

Zanechat komentář

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.