Číňané okopíruji prakticky cokoli, a to v rekordním čase. Apple oznámí nový iPhone a týden před oficiálním prodejem už tamní prodejci směle nabízí luxusní čínské padělky. Oblíbené plagiátorství se týká také automobilů. Podívejte se na nejzajímavější kopie oblíbených evropských modelů.

Geely Merrie 300 vs. Mercedes Benz třídy C

Kopie před sídlem firmy

Merdecesy třídy C jsou jedny z neprodávanějších automobilů na celém světě. Toho využila čínská automobilka Geely a okopírovala tvar karoserie. Číňané byli dokonce tak drzí, že chtěli koupit většinu akcií koncernu Daimler a ovládnout tím Mercedes. Němci je však poslali zpátky k Velké čínské zdi. Geely se díky plagiátorství vyšvihl z výrobce ledniček na automobilku vlastnící Volvo, Proton nebo Lotus.

Mercedes-Benz C

Lifan 330 vs. Mini Cooper

Pokud nemáte dost peněz na Mini Cooper, poohlédněte se po čínské kopii. Lifan 330 má hodně podobný tvar jako originál. V základu váží auto necelou tunu, má posilovač řízení, ABS, rádio a elektricky ovládaná okna. Pod kapotou pracuje atmosférický benzínový motor 1,3 litru. S výkonem 91 koní a točivým momentem 113 Nm určitě neoslní. Do nádrže se vejde jen 37 litrů paliva. Na druhou stranu svou cenou originální MINI značně předčí.

Interiér kopie MINI

Geely GE vs. Rolls-Royce Phantom

Když se chtěla britská automobilka s Číňany soudit, zástupci Geely jen prohlásili, že auta si nemůže nikdo splést. Geely si zkrátka postavil business na plagiátorství. Rolls-Royce z čínské tržnice je dlouhý 5,3 metrů. Proto se řadí do třídy luxusních limuzín. Geely GE má vpředu dvě sedadla a vzadu jedno. Motor V6 vyprodukuje 280 koní a tehdy (v roce 2009) auto stálo v přepočtu necelý milion korun. Výrobce později představil i faceliftovanou verzi. Nutno dodat, že originál má pod kapotou dvanáctiválec a stál několikanásobně více.

Jac A6 vs. Audi A6

JAC A6

Velký sedan přitahuje pozornost kupců, kteří si nemohou dovolit originální (dražší) Audi. Značka Jac nabízí řešení v podobě limuzíny A6. Kromě exteriéru si Číňané “vypůjčili” také interiér. Pod kapotou vás nečeká žádné terno. Pohon zajistí výhradně benzínové motory s turbem o objemu 1,5 a 2,0 litru. Maximální výkon je 190 koní a točivý moment 280 Nm. Základní prodejní cena však nebyla v roce 2014 nízká. V ceníku auto začínalo na 610 000 Kč. Nejvyšší výbavový stupeň vyšel na 850 000 Kč.

Youxia Ranger X vs. Tesla Model S

Model Ranger X okatě kopíruje úspěšný americký elektromobil Tesla Model S. Elektromotor klonu vyprodukuje 357 koňských sil a 440 Nm točivého momentu. Energii si plagiát Tesly bere z baterií v podlaze. Z nuly na sto zrychlí Ranger X za 5,6 vteřin. V nejvyšší výbavě auto ujede 458 kilometrů na jedno nabití. Majitel automobilky, osmadvacetiletý Huang Xiuyuan, miluje seriál Knight Rider. Technologické prvky tak aplikoval i do auta. Samotná Tesla Motors čínskou kopii nikterak nekomentovala.

Koupili byste si čínskou kopii známých modelů předních automobilek?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit