Jednoduché symboly a výrazné barvy, embosy i parciální laky, luminiscenční prvky a navrch ještě metalická fólie. Nové obaly Primeros kondomů jsou skutečné polygrafické porno. Plné promyšlených detailů, vybočujících z běžného standardu, na který jsme zvyklí u spotřebního zboží. Každý z 9 nových druhů má výrazný vizuální symbol a signální barevnost.  V říjnu si za úspěšný rebranding značky Primeros převezmou designéři Jakub Korouš a Matěj Chabera prestižní ocenění Red Dot Design Award.

Primeros má důvod k oslavě: porota Red Dot Award složená z 24 expertů vybírala mezi účastníky soutěže z 50 zemí a více než 8000 exponátů. Rozhodla se ocenit kvalitu designu a kreativní přístup k relaunchi značky Primeros.

Cesta k novému designu

Značku Primeros založil v Praze roce 1909 židovský obchodník Gustav Schwarzwald. Na svou dobu měl progresivní zásilkovou službu až do domu. A šlo mu to dobře: „ochrana“ z přírodní gumy pod značkou Primeros se tehdy prodávala nejen v celé monarchii Rakousko-Uhersko, ale i v Paříži, Londýně a Chicagu. Od té doby se Primerosky staly synonymem pro kondomy.

V roce 2015 se rozhodl Roman Kocián, současný majitel firmy, že Primeros nutně potřebuje novou mízu. Umanul si, že pokud nenajde designéra se silnou vizí, spálí mosty a podnik prodá.

Vyhlídl si typografa Tomáše Brousila, tvůrce nového loga, které navazuje na to tradiční, sto let staré. „Primeros pro mě představovala ikonickou značku, která se stala přirozenou součástí života několika generací,“ vzpomíná Brousil.

Po logu byl na pořadu dne redesign obalů. Kromě velkých agentur oslovil Kocián i designéry Jakuba Korouše a Matěje Chaberu s vizí udělat velký třesk v designu vizuálně stagnující značky.

Výsledkem je 9 nových charakterů Primeros, které jsou inspirovány diverzitou lidské sexuality i anatomie. Je tu zastoupen např. něžný kondom s růžovým aroma Innocent, černě zbarvený Black Hawk, Safeguard vhodný na „extrémní zátěž“ nebo King size pro ty, kterým příroda nadělila více než ostatním.

Všech devět typů Primeros se vyznačuje minimalistickým designem s výraznými grafickými symboly, které spolu s přímočarou barevností určují charakter každého druhu. Korouš s Chaberou nechtěli další nicneříkající „potištěný papír“, a proto obaly opatřili řadou vychytávek. Použili prvky, které připomínají zpracování krabiček s luxusními výrobky: embosy, parciální lakování, hot stamp (punc kvality). Přáli si obal, který se dá nejen vidět, ale i osahávat – stejně jako sexuální objekt. Bylo pro ně důležité „několik úrovní objevování krabičky“ i poté, co bude rozbalena. Packy navíc svítí ve tmě a dají se snadno otevřít promáčknutím za pomoci jedné ruky.

„Jakub s Matějem odvedli skvělou práci, design je svěží, kompaktní a promyšlený od hlavního motivu až k mikrotypografii,“ pochvaluje si výsledný produkt typograf Tomáš Brousil.  Nejde však pouze o nový obal, inovací prošel i samotný produkt. Kondomy obsahují zvýšené množství lubrikace, příjemné aroma a výběr z několika tvarů, které respektují rozdílnost lidské anatomie a sexuality. Jejich výroba probíhá v Německu.


O Red Dot Design Award:

Již od roku 1955 se v německém Essenu udělují ceny Red Dot Design Award, které oceňují výjimečné počiny z oblasti průmyslového a produktového designu. V současnosti patří toto ocenění mezi nejprestižnější na světě. Více informací najdete na www.red-dot.org.

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
wpDiscuz